Blogga...

Jag är ju ingen bloggare.. egentligen!
Jag älskar att skriva. Men senaste tiden har jag mer skrivit i mina personliga anteckningar än här. Dels för att jag inte bott hemma senaste månaderna och därför inte kunnat blogga och dels för att det jag velat skriva om och kunnat skriva om (skrivlusten måste ju komma till mig) inte riktigt passat in här. Jag delar med mig om mycket här, det vet jag. Jag vet också att många inte riktigt kan förstå hur offentlig man kan vilja vara. Men sån är jag. Jag är en offentlig människa och har väl mer eller mindre alltid varit!

Senaste tiden har jag mer och mer insett hur människorna runt om mig fungerar. Jag blir chockad samtidigt som jag inte alls blir det. Antar att jag väntat mig detta under en lång tid men att det ändå kändes hårdare än jag trott. Jag har helt enkelt blivit lämnad. Jag kan tycka att jag gör allt för att behålla alla dessa underbara människor i mitt liv. Men det räcker inte. Jag är inte mer än människa och jag är glad att jag insett det. Tidigare har jag alltid varit så rädd för att folk ska se allt jag gör som misslyckanden. Men att bli lämnad är inget misslyckande! Det är en vändning i ens liv! Kanske är mitt liv ämnat för något annat? Kanske är det dags att ta tag i allt med studier och det jag alltid velat göra?
Kanske har jag lagt för stor del av mitt liv på att försöka göra just dessa människor lyckliga och nöjda. Kanske borde jag lagt den energin på andra?
Jag vet inte, men jag ångrar inte inte minut att jag lagt all min energi på dem. De har ju ändå på nåt sätt format mig till vad jag är idag? Jag vill inte säga vem, antar att ni reagerade på det, utan vad. Jag tror inte att jag är någon "vem" än. Jag tror att jag kommer utvecklas mycket mer innan jag får en identitet.
Sen är det väl alltid så att när man slutat att utvecklas så är man död? Eller? (igen...)

Näe, jag antar att det är min trötta mörkerhjärna som är framme... Igen får jag väl säga.
Den tar fram mörka, djupa och kanske lite knepiga tankar som får mig att känna mig allmänt nere och lite olycklig samtidigt som mina insikter gör mig lycklig.

Nej, dags att gosa ner mig med min äkta kärlek i livet. Den som får mig att kliva upp och den som ger mig ett leende som skulle vrida sig runt huvudet i flera varv om det inte vore för att öronen satt i vägen... Sally ♥




Utan dig vore livet inget värt. Dumt va? För vad folk kallar hund, kallar jag familj och lycka! ♥


Kommentarer
Laks

underbart vacker hund :)

2011-09-28 @ 22:25:58
URL: http://laks.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frokenmmm

Fröken M, music and Rock n´roll!

RSS 2.0