Fiskminne

Skrev jag att min syster och hennes man gärna ser att vi följer till Grekland? Jag är ju där varje sommar och bor på ett litet hotell hos ett par som nu börjat bli till åren.. Det betyder sjukdomar vilket leder oss vidare till pension. De kommer måsta sälja hotellet så jag vet inte om det här är sista sommaren. Förra kan ha varit sista. Men fler än i sommar blir det inte. Det sårar mig. Jag gillar mina gamla vänner där på ön. Har ju även skaffat mig fler vänner där. Bland annat några på en restaurang som heter Kri Kri. Vi har så jäkla kul där och de har en grabb där som är född 90, Georgio, som gärna följer oss på barer och dansatällen efter sina skift.
Sen har vi ju en till Georgio! Som äger baren Planet i Agia Marina. Han är så jäkla rolig och kör gärna hem oss varje kväll..
Ska allt det här förändras? Lilla Kri Kri Georgio ska flytta till Chania och mina pensionärer sälja hotellet.
Det här betyder att jag mer än väldigt gärna skulle ta med Einar dit så jag får dela alla dessa minnen och upplevelser med honom. Men han bara obetald semester. Så dessa 5 dagar i Augusti kan komma att kosta oss väldigt mycket! Varför kunde vi inte fått massa pengar på skatteåterbäringen? Eller vinna på lotto?
Jag ska suga på den här karamellen ett tag och se om jag kan sälja något eller liknande så vi kan få in en extra liten slant!
Han gör så mycket för mig så det är han värd!

Puss, M



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

frokenmmm

Fröken M, music and Rock n´roll!

RSS 2.0